onsdag 27 januari 2010




Imorse var bilen full av salt och sand igen! Havet kokade! Då menar jag kokar! Våghöjden var inte speciellt hög men hela havet var vitt i vågorna. Jag börjar undra om det är någon risk att stå här?? Nej säger maken, här står vi tryggt. Vi åker och handlar med scotern och då passar vi på att åka förbi en ställplats som heter Maganucco, ca 3 km härifrån. Där fanns inte en husbil, däremot en total förödelse. Duschyttar omkullvälta, murar bortspolade hela ställplatsen var full med stora stora stenar. Jag undrar igen vad är det som händer? Hela dagen har havet fortsatt att koka. Klockan 16.50 kommer polisen ner och säger till oss att utrymma hela parkeringen, alla tjugo husbilar måste flytta sig omedelbart, det väntas in stora vågor som kommer att skölja in över hela ställplatsen! Allt är naturligtvis inte packat för att köra, men det kan jag intyga att det gick undan. Scotern fick vi lämna och Åke sprang och hämtade den när vi ställt oss i skydd. Det är fortfarande 17 grader ute!!?? Det kommer en rapport i morgon hur det gått under natten.

1 kommentarer:

Anders och Birgitta sa...

Det måste ha känts ruggigt, man kommer att tänka på Tsunamin när man hör detta. Nu för tiden kan man ju inte vara säker på någonting, men efter Tsunamin är man ju extra obs på allt som har med havet att göra. Efter Estoniakatastrofen tyckte jag länge att det kändes obehagligt att åka hem med vår färja. Skönt att höra att det gick bra i alla fall.

Många hälsningar från Andes och Birgitta

Flaggräknare

free counters

Language

Min blogglista

Antal besökare

Bloggintresserade